Leveransvillkor

Information om leveranstider & transport

Från den 20 juli 2020 till den 17 augusti 2020 har vi på Clicksocks vår semesterperiod. Det betyder att längre leveranstider än de som anges nedan kan förekomma. Vi strävar dock alltid efter att leverera dina produkter så fort som möjligt.
Glad sommar!

Leverans sker med Posten och skickas oftast som 1:a-klassbrev. Större ordrar skickas med Posten som varubrev. Fri frakt gäller normalt för ordrar över 300 kronor annars kostar frakten 19 kr. (Andra villkor för fraktkostnad kan gälla under speciella perioder, vilket i så fall framgår på hemsidan och i din varukorg.)

Beställ innan 14.00 så skickas din order normalt samma dag, beroende på lagerstatus. 
Längre leveranstider kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm. 
OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i  leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) så ber vi dig att kontakta oss på e-postadress order@clicksocks.se.
Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs.
Transportskada anmäls till ditt närmaste postkontor, samt till oss på e-postadress order@clicksocks.se.

Information om Force Majeure

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.